B+ MyBankTracker Rating

First National Bank Customer Reviews

(12 Reviews)
1 out of 5 stars
5 Star 1
4 Star 0
3 Star 0
2 Star 0
1 Star 11

The Most Helpful First National Bank Reviews

The most helpful favorable review
Reviewed By Dacoram99 Feb 11, 2015

Great Customer service!

If you're looking for friendly and expert help with your banking needs, please become a customer of the Columbia MD branch. Both Cynthia and Mark are delightful to work with. I actually enjoy going to the branch to see them. They are also just a call away.

A satisfied customer, Deborah C.

Thank you for your feedback Is this review helpful?
Vs.
The most helpful critical review
Reviewed By wmj20886 Nov 17, 2014

Stay Far Away From This Bank.

These people bought the bank that i had used for 40 years. Things went south in a hurry. After 40 years of no fees and great online banking - all of a sudden there was about $300 of fees and worthless online banking. The online banking is so inaccurate - you'll need an excel spreadsheet to figure out all the creative ways that fnb has their greedy hands in your pockets and your bank balance as a result. When i went to close my account, the branch manager had to call the home office to figure out my balance. (if she didn't know my balance, what chance did i have? ) also, the debit card never worked after numerous calls to customer service - and at least 50% of the time, the atms didn't work. Just stay away from these opportunist greedy bloodsuckers.

Thank you for your feedback Is this review helpful?

Latest First National Bank Reviews

  • K
    Reviewed By Koch2324 Jun 29, 2016

    No stars from me

    I think it's awful how they charge a $37.00 overdraft fee for someone who went over $0.45 by accident. They should at least have the decency to give a few days to pay it before charging or could give a call to the person. I could understand if it were a lot of money that was overdrawn. People do make mistakes!!!

    Thank you for your feedback Is this review helpful?
  • B
    Reviewed By barbbrant Jun 14, 2016

    Beware of the fees - no stars here

    If you close your account or don't use it often beware of all the fees.
    Pay off your loan early - 1 to 5% of the balance
    Dormant fee - $10 a month
    Overdraft because you forgot to tell someone/or it wasn't changed in time: $38 plus $8/day

    And you don't know this ahead of time unless you read their manual.

    Check out Credit Unions - much better

    Thank you for your feedback Is this review helpful?
  • A
    Reviewed By averageJane Apr 12, 2016

    Bank robbers!

    I wish I had read some of the reviews when I was notified they are taking over Metro Bank! I only had $100 in as a fall back in time of need.... got piddly cents interest every year, but hey, it was just for when desperately needed. I also did not drive past the branch any longer since I had lost my job; No problem - so I thought. Man was I wrong! I did get a mailing that Metro was now FNB, but that was it. Then I received a statement: $10 dormant account fee and $4 what ever fee. For over 4 years that had been fine. I called, the wait ad said: "we help you save" REALLY? They told me a wrong address for the closest branch as well; got to another and cancelled my account, yup you guessed it: with another $10 dormant fee! So how do they help you save??? HIGH WAY Robbery I call this!
    DO NOT BANK THERE!
    On the brighter side, there is a new bank in town and they offer a $100 if you open a new account.... might try that one.

    Thank you for your feedback Is this review helpful?
  • J
    Reviewed By JMILLS Mar 23, 2016

    RUN !!

    Do I have to give a star?
    Chances are, if you are used to Metro Bank policies, you will justifiably be discouraged by FNB's policies. Here are some of the differences:
    1. FNB will cover debit card automatic payments if you do not have the funds available and then charge you $37.00 in ODFs. Metro simply denied payment and didn't charge anything. (If you had payments set up as EFT or ACH, then yes they would charge you and cover it.)
    2. FNB charges $2.00 for all non-FNB ATM withdraws in addition to the ATM company's charge. Metro gave the first 4 non-ATM withdraws free each month.
    3. FNB does not carry bank card stock so you cannot get a new bank card printed right at your branch. Metro offered this fantastic service to all members.
    4. FNB only offers notary services for financial documents related to them. Metro and most other banking institutions offer this to members free of charge, for most documents.
    5. Horrible online customer service. I send an online message to FNB yesterday and still have not received a response. Metro sent me a response, no matter how negative my message was, within the hour.
    _Admittedly Metro Bank has spoiled me in many ways. Some might say.. well my bank has the same policies and they always have, its not really anything to complain about. I beg to differ.
    As consumers, we have choices, even in banking. Federal Credit Unions are a wonderful alternative to big corporate banks. Their services are better, fees are lower, and their lending rates are lower and more flexible.
    Metro bank was one of the few "modern" banks that offered modern services like the in branch bank card printing. Convenient right?
    Farewell Metro Bank you will be missed.... and I won't let the door hit me on the way out of First National Bank that is for sure!
    Members 1st... thank you for taking me on and securing my loans, my savings account, and my checking account. To hell with those other nickle and dimers.

    Thank you for your feedback Is this review helpful?
  • F
    Reviewed By ffnb Mar 11, 2016

    Shady accounting and unnecessary fees

    Like others, I found out quickly that FNB does everything they can to maximize THEIR profits. If you deposit funds and make debits, they'll process the debits first to cause an overdraft. Their online banking is absolutely worthless. It's inaccurate and doesn't show the true transaction history or correct chronological order of transactions. They rearrange debits to cause more overdrafts than necessary. For example, let's say you have $100 in your account and you make purchases for; $10, $15, $20 and $105, they process the $105 first to cause the other 3 transactions to be overdrafts as well. If they processed the first 3 first then you would only have one overdraft. Their mobile banking app is a waste of time and a recent update broke it. It doesn't work on a Samsung Galaxy S5 (not that old of a phone!). Their customer service reps are rude and not knowledgeable about their policies. The one I spoke with couldn't explain how they charged the fees. She had me on hold trying to figure out how to spin it and simply couldn't explain how they arrived at the fees they charged. All in all, the worst banking experience I've ever had. I'll be closing my accounts ASAP. Stay away from this bank!

    Thank you for your feedback Is this review helpful?
  • C
    Reviewed By cswade88 Oct 28, 2015

    Avoid if in a hurry....Slowest drive up service in Johnstown!

    Never fails in being the slowest drive up service out of any branch I go to in Johnstown. Moxham has nice and always friendly bank reps but the drive up windows are by far the slowest and I have to avoid this bank if I'm trying to keep a schedule.
    I would love to see some improvement but after reporting it to the bang manager last year all I got was an excuse and not a way of improving the speed of service you use to get when they had a designated drive up teller. Now they are multi tasking and the customer inside always comes first.

    Thank you for your feedback Is this review helpful?
  • Reviewed By MachSeven May 31, 2015

    Stay FAR AWAY from this branch!!!

    Unreal they act like they are doing u a favor. Real bad and I mean real bad, go else where else, this Bank and the Boalsburg branch have attitude. very poor one at that, Old mean tellers act like they has a stick up there back, like you work for them that u are lucky to have them doing, being there Just UNREAL/RUDE>LOL. We have been with them since 1989 no more they are a rip off bank!!!!!!!!!!!!

    Thank you for your feedback Is this review helpful?
  • D
    Reviewed By Dacoram99 Feb 11, 2015

    Great Customer service!

    If you're looking for friendly and expert help with your banking needs, please become a customer of the Columbia MD branch. Both Cynthia and Mark are delightful to work with. I actually enjoy going to the branch to see them. They are also just a call away.

    A satisfied customer, Deborah C.

    Thank you for your feedback Is this review helpful?
  • W
    Reviewed By wmj20886 Nov 17, 2014

    Stay Far Away From This Bank.

    These people bought the bank that i had used for 40 years. Things went south in a hurry. After 40 years of no fees and great online banking - all of a sudden there was about $300 of fees and worthless online banking. The online banking is so inaccurate - you'll need an excel spreadsheet to figure out all the creative ways that fnb has their greedy hands in your pockets and your bank balance as a result. When i went to close my account, the branch manager had to call the home office to figure out my balance. (if she didn't know my balance, what chance did i have? ) also, the debit card never worked after numerous calls to customer service - and at least 50% of the time, the atms didn't work. Just stay away from these opportunist greedy bloodsuckers.

    Thank you for your feedback Is this review helpful?
  • T
    Reviewed By Teacherdude0921 Nov 8, 2014

    Fees And Unannounced Charges

    I have been a long time customer. Recently i payed off a loan. They charged me $70 to complete the loan. I was never told a charge would apply. My girlfriends daughter was charged $12 on a savings account unfairly. This bank has become terrible.

    Thank you for your feedback Is this review helpful?

Let Us Help You Choose a New Bank

Don’t see a right fit? Answer 5 simple questions & get personalized account offer to you.