B MyBankTracker Rating

OneWest Bank

About OneWest Bank

OneWest Bank is the largest Southern California based bank and is focused on delivering personalized, relationship-based banking to its customers. The bank has 74 retail branches conveniently located throughout Southern California to serve consumers and businesses, small and large. With total assets of $20+ billion and $14 billion in deposits, OneWest has the size and strength to offer a wide array of banking products and services and the stability to protect its depositors.

OneWest Bank logo

MyBankTracker rated based on the following criteria that includes real customer reviews and bank fees, among others. Our bank report card is a proprietary rating system that highlights the financial health and stability of the bank. See how it’s rated.

MyBankTracker
Rating
Poor
Fair
Average
Good
Excellent

Branches
0
ATMs
0

We found bank branches & ATMs within miles of .

View Locations & Hours

Customer Reviews

Most Helpful OneWest Bank Bank Customer Reviews

  • S
    Reviewed By Soniajackie06@gmail.com Oct 25, 2014

    Terrible Customer Service And They Play Cops!

    This bank sucks! They refused to cash a check drawn on their bank, citing they couldn't take an id presented, even though it was valid! Even the additional form of id from another bank that they requested was rejected! The teller seemed like chicken, he didn't know what to do and he called his terrible, bespectacled, pimpled face manager who was even worse. I have never been denied bank services based on my id (which is a valid international passport), and the pimpled manager claimed to be an immigration officer of some sorts, claiming he wanted to see immigration documents!! Instead of solving the issue at hand, he started personalizing the matter, saying that i was unhappy because he didn't say what i wanted to hear! I had been served at this branch before, and never faced any issues until he came along with his ignorant, racist, biased attitude which was very apparent.

    How the heck could he want to play psychologist cop by trying to enter a customer's mind? He obviously thought i had stolen checks, perhaps he was intimidated by the amount. He is definitely used to the welfare types, not hardworking professionals. He was too stupid even to call the issuers of the checks. When i suggested he could look at my ssn, he insisted on immigration documents. These people need to be closed. They are conducting shady business in this dinghy, dilapidated back-door entrance hell hole. I have since had my checks direct deposited, and will never step into this nasty, racist place again. Stay away from these losers.

    Thank you for your feedback Is this review helpful?
  • N
    Reviewed By NCYF13 Mar 4, 2015

    BEYOND AWFUL

    I had 4 accts; 2 CDs, 1 savings and 1 money market. Long story short: You have to go into the bank for everything. I wanted to cash out my CD. I could not do it via letter of intent, over the phone or internet. Had to go in person and THEN they were going to charge me $7.00 to cut a check. I asked for the cash. No the amount was too big to give me cash. WHAT??? I refused to pay $7 to get MY money out of the bank. I could do a wire transfer but that would cost me $30!! Oh heck no. I made such a scene at the bank that they finally gave me a check without charge. I then said I was done with them and wanted to close out the checking account. I was filling out a withdrawal slip and they said I could not do that - I needed a check drawn on the checking account & then they could process it through their bank!!! WHAT??? I went home, cut a check, deposited it into my personal Chase account. The check cleared. Checking account closed. Same malarky with the savings account. I am going through this process of having to go into the bank to get my last CD money and will bring a check for the money market account and close that out as well. THESE PEOPLE AND THEIR REGULATIONS ARE RIDICULOUS !!! I even had to send them a letter of intent because I asked them to stop sending me statements on accounts that have a zero balance and that would never have any money put into them. NOT A GOOD IDEA TO BANK WITH THESE PEOPLE. THEY HOLD YOUR OWN MONEY FOR RANSOM.

    Thank you for your feedback Is this review helpful?
  • J
    Reviewed By jgriffiths Apr 24, 2014

    Terrible customer Service

    They mistakenly kept a lein on my property because of an old home equity loan from 6 years ago that they didn't close our properly. Now I'm trying to refinance and can't because it has taken them over 4 weeks and they still can't get the lein removed. They admit it was their mistake, but just keep complaining about their backlog of data. Very frustrating.

    Thank you for your feedback Is this review helpful?

  • Next {{(rate.apy * 100 | number:2) + '%'}} N/A {{'$' + (1 * rate.minimum_balance | number:0)}} {{'$' + (1 * rate.minimum | number:0)}}
  • No results matching your search. Please try again.
  • Next {{(rate.apy * 100 | number:2) + '%'}} N/A {{'$' + (1 * rate.minimum_balance | number:0)}} {{'$' + (1 * rate.minimum | number:0)}}
  • No results matching your search. Please try again.
  • Next {{'$' + rate.annual_fee}} N/A {{(rate.intro_apr * 100 | number:2) + '%'}} {{(rate.apr * 100 | number:2) + '% - ' + (rate.highest_apr * 100 | number:2) + '%'}} {{'As low as ' + (rate.apr * 100 | number:2) + '% - Variable'}}
  • No results matching your search. Please try again.
  • Next {{(rate.rate * 100 | number:2) + '%'}} N/A {{rate.points}} N/A {{'$' + rate.fees}}
  • No results matching your search. Please try again.
  • Next {{(rate.apy * 100 | number:2) + '%'}} N/A {{'$' + (1 * rate.minimum_balance | number:0)}} {{'$' + (1 * rate.minimum | number:0)}}
  • No results matching your search. Please try again.

  • Type Fee National Average
  • Monthly Inactivity N/A
  • Non-Sufficient Fund (Overdraft) N/A 0
  • Stop Payment item N/A 0
  • Return Deposit N/A 0
  • Domestic Wire Transfer (Outbound) N/A 0
  • Domestic Wire Transfer (Inbound) N/A 0
  • Non-Bank ATM N/A